Ahlan Wasahlan.......Ungkapan Anak Bumi Gua Muasang, Kelantan ?

Tapak RBL baru di Gua Musang.. pekerja sedang membina tapak..

Concrete mixer menghantar concrete di tapak

Tapak RBL sudah pun dimulakan semalam.. waduh mahal juga concrete di sini almost "double" dari di Kedah..Saiz 18'x25'x3 tingkat


Ahlan Wasahlan……Alhamdulillah RBL Kg. Bertam Baru Jajahan Gua Musang (Kelantan) telah bermula. Walaupun dengan kos yang minimum namum, cita-cita anak jati kelahiran KADA ini akan turut kami kongsi bersama. Menjadi pemangkin pada anak-anak bumi di sini walaupun jauh d pemdalaman. Di Bandar Guar Musang 90% RBL di monopoli kaum bukan bumi. "Ya……akan ana buktikan …..walaupun jauh di perantawan."

"Di pendalaman bukan hanya pembalakan yang bernilai … khazanah bumi asli dari gua-gua akan saya usahakan…..Pembinaan dijangka akan mengambil masa  dalam 15-20 hari jika tiada aral melintang. Insha Allah sama-sama kita doakan" ….. Orang kampung  semua menunggu dan ter?....milik siapa…anak siapa?.....apa faedahnya?..... setiap persoalan diajukan pada anak2 buah Pak Din… tetapi..ermmm MAAFLER MEREKA SUSAH NAK FAHAM bahasa ore Kelate nih..HAHAHA.MACAM AYAM N ITIK BERBUAL LER... tapi syukur ramai yang berkerjasama dengan pekerja Pak Din. Even tok penghulu membelanjakan nasi dengan budu pada kami semua.. Alhamdullilah.

Malah rumah disediakan dengan api dan air disambungkan untuk pekerja-pekerja Pak DIn..SYUKUR...
TOK PENGHULU di sini amat perihatin dengan perkembangan di dalam kampungnya. 

Semasa melalui salah sebuah pasar hari di sini.. "HERAN BIN AJAIB PAK DIN".. ada pula orang menjual kereta di sini..first time Pak Din jumpa... orang kampung di sini mesti dah kaya-kaya kan? semuanya akibat kenaikan harga geta agaknya..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments