SELAMAT TAHUN BARU...

Pak Din dan isteri mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU KEPADA SEMUA peminta blog Pak Din .. selamat bertemu kembali.. Moga Cuti yang panjang bagi Che Gu-Che Gu dan percutian akhir tahun 2010 juga membawa berkat..JOM KITA TINGKATKAN usaha kita dalam mencapai kejayaan dalaam apa jua bidang yang kita CEBURI.. DAN JOM KITA JUGA MENINGKATKAN USAHA KITA DALAM INDUSTRI LAYANG-LAYANG INI..

Pada 28 Disember 2010 yang lepas sebuah AKTA BARU iaitu Akta Pemuliharaan Hidupan Liar 716/2010 telah dengan sempurna dikuatkuasakan...Dengan Akta baru tersebut segala kesalaahan dan penalti dipertingkatkan.. bukan tujuan menyusahkan Pak Din kira tetapi lebih kepada menghalang pengeksploitan yang berleluasa di pihak orang ramai yang ingin mengaut keuntungan... ERmmm marilah kiat bersama-sama menjaga khazanah negara...untuk anak cucu kta semoga berkekalan yang berkuranglah kepupusan kelak. Keterangan lanjut dalam The Star 28 Disember 2010.

Lihatlah di laman web rasmi PERHILITAN UNTUK MENGETAHUI dengan lebih lanjut..www.wildlife.gov.my. Dan dengan ini layang-layang gua tidak lagi tersenarai di dalam akta tersebut. Kebebasan mutlak mungkin baik pada sesetengah orang tetapi Pak Din harap ianya tidak memudaratkan bagi kehidupan burung-burung tersebut. Jangan di satu masa kelak burung ini terpaksa dimasukkan semula ke dalam senarai burung-burung yang diperlindungi sepenuhnya.. WORSE KAWALANNYA daripada kawalan sekarang.. bagi  melindungi kelastrian kehidupan mereka..

Mengikut apa yang Pak Din baca.. sesuatu kesalahan bagi hidupan liar yang diperlindungi/diperlindungi sepenuhnya..dendanya boleh mencecah RM100K dengan 5 tahun penjara.., salah satunya atau kedua-duanya sekali.. ohhhh imagine jika kita memelihara seekor burung merbah tanpa lesen kena bayar sedemikian? kalau masuk mahkamah?? atau di denda kompound.. ermmm RM 5K... berapa bulan gaji tu ya? atau sekilo sarang burung??? ermm SO HATI-HATI DIJALAN RAYA..HA HA HA..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments