The New Town Of Freedom 4 Shiftlet Farming




Bandar Baru Muazam.. dibina sekitar tahun 1980'an kalau tak silap Pak Din.. pekannya agak kecil masih terus membangun dengan pelbagai bangunan-bangunan yang baru dibina.. untuk Universiti? Maktab? Sekolah dan Hospital.. bangunan-bangunannya cantik dan baru.. Istimewanya di sini.. terdapat kebebasan di segi pembinaan RBLnya.. hampir 60% dari bangunannya di tukar menjadi RBL..sayangnya yang Pak Din dengar (mohon diperbetulkan jika ada teman-teman dari sini).. hanya 2 buah milik kaum bumi..lainnya semua milik pengusaha Cina.. SAYANGKAN? BANDAR BARU BIASANYA PENDUDUKNYA RAMAI DARI KAUM BUMI.. TETAPI...ERMMM mungkin masih belum ramai yang sedar..atau mungkin kekurangan budget... walau adapijaman-pinjaman yang ditawarkan... 

Kira-kira 2 km dari pekan Muazam ini terdapat sebuah banglow milik orang kaya di sini..salah seorang bumi..yang membina RBL dibelaknag ruamhnya daripada kayu..woooo banyak sekali burungnya..walaupun rendah tetapi begitu banyak burung yang datang dan masuk kedalamnya..MUNGKIN BELUM CUKUP RBL DISINI UNTUK BURUNG-BURUNG INI.. KENAPA TAK MENCUBANYA?? 

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments

waletbertam said…
pak din....pembetulan skit....kat bandar muadzam ni RBW yg bumi's punya ada 5 buah bukannya 2. Tp secara keseluruhan di Muadzam ni saya rasa 60% Cina dan 40% Melayu.
Unknown said…
tq..pak din stand corrected