Bangunan Kedai Kerapkali Menjadi Rumah Burung...


Jika kita mengembara kesegenap pelusuk negara..rumah-rumah kedai kerapkali menjadi "mangsa", ditukar menjadi rumah burung... dan hampir keseluruhannya milik pengusaha Cina.. Kenapa?? Mungkin bangunan begini lebih senang bagi mereka membelinya.. Segelintir daripada bangunan ini milik kaum bumiputra.. Tetapi rata-rata yang menukarnya menjadi RBL adalah milik pengusaha Cina.

Mungkinkah kaum kita msih belum punya kesedaran? atau tidak mampu menjadikannya RBL? kerana mungkin fikiran mereka masih mengganggap RBL ini hanya milik Orang Cina? tidak halal dimakan oleh orang Islam?? MUNGKINKAH BEGITU//

Teman-teman sekalian..sudah ada kajian yang dijalankan oleh pihak-pihak berwajib .. JABATAN AGAMA ISLAM.. yang membuat fatwa ianya HARUS DIMAKAN SARANGNYA tetapi burung dan telurnya diHARAMKAN untuk dimakan... Jadi bangunlah KAUM KU..JIKA LOKASI ANDA DI PENDALAMAN, PUNYA KAWASAN PERTANIAN, KAWASAN LAPANG YANG HAMPIR DENGAN kawasan berair.. LOKASI ITU YANG TERBAIK UNTUK INDUSTRI INI..

Jadi kedai-kedai yang begini jika hanya dapat bertahan untuk businessnya bak HIDUP SEGAN MATI TAK MAU... maka jika ada sedikit wang buatlah ianya sebagai rumah burung...INSHA ALLAH..DENGAN BERBEKALKAN PENGETAHUAN TENTANG INDUSTRI INI..IANYA BOLEH BERJAYA...

YANG PENTING berusaha dan teru sberusaha dan JANGAN LUPA BERDOA DAN SOLAH DHUHA BANYAK-BANYAK MEMOHON REZEKI DARI YANG MAHA KUASA... INSHA ALLAH.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments