Ah Long Kini Melabur Dalam Industri Sarang Burung Layang-layang....Kenapa?


Business Along sudah kurang berjaya?? RBL ini khabarnya kepunyaan kumpulan Along di Sinkiar, Jalan ke Tg  Dawai...di depan balai polis.. dan berukuran 80'x100'x 4 tingkat, sebuah bangunan lama... tetapi diperbaiki semula..untuk apa dijadikan sebuah RBL gergasi di sini..

Kenapa seorang along juga sudah berubah haluan?? tidak ramai lagi yang sanggup meminjam dengan along dek kerana faedah yang terlalu tinggi..atau cerita-cerita ngeri yang disiarkan di akhbar-akbar dan media masa?? entahlah..tetapi tentunya membuat RBL dalam jangka masa panjang akan lebih berjaya kan? terutama di kawasan pertanian sebegini..

Kenapa  para jutawan kita masih belum ada kesedaran dalam pelaburan ini?? Walau punya tanah yang sejauh mata memandang.. tak ramai yang mahu melabur di dalam bidang ini?? Mungkinkah disebabkan terlalu ramai yang melabur mengalami kerugian.. kerana tiada burung yang masuk kedalamnya.. 

Pak Din biasa mendengar seorang jutawan di Seinchan, Selangor membina sebuah RBL yang sebegini besar... berusaha menjual RBLnya kerana usahanya dan pelaburannya gagal.. ingin dijualnya dengan harga RM 2juta sebuah...SIAPA YANG SANGGUP MEMBELINYA APABILA IANYA DIKETAHUI GAGAL MENARIK BURUNG MASUK DAN TIDUR DI DALAMNYA...

Jadi jika kita ingin mencubanya..buatlah kecil-kecilan dulu..jika boleh dibina sendiri...cubalah..mugkin bolehikut jejak teman-teman kita yang telah mencubanya secara kecil-kecilan..dan berjaya menambah RbL MEREKA SELEPAS 2 TAHUN..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments