Ada Orang Kata Jangan Bina RBL Dekat Talian Kabel- Benarkah?....Siapa Yang Berkuasa?..


Gambar ini: RBL ini pemiliknya siapa?...orang berpengaruh..orang kaya, ..jutawan??  sungguh berciri mewah .... bumbung genting bersinar.... lokasi hampir serupa dengan yang bakal Pak Din dirikan di Kota Baru, Kelantan. 

Mengapa timbul kontravesi?... oleh yang bekuasa...??? Pemilik RBL di Kota Baru telah didatangi oleh seorang pegawai TNB dan diminta untuk menghentikan pembinaan RBL di situ, yang kira-kira >40m jaraknya dari kabel tersebut. Beliau juga meminta kontraktor pembinaan tersebut berjumpa beliau untuk BERBINCANG????KALAU TAK.. RBL tersebut jika dibina juga akan dirobohkan... ERMMM pelik juga Pak Din.. Telah banyak yang Pak Din lihat rumah kediaman juga banyak yang dibina di bawah talian letrik.. berhampiran sekali tetapi tiada yang dirobohkan?? Ermm tak kurang juga bangunan kedai-kedai makan, kedai hardwares dan sebagainya??

RBL di atas juga bersebelahan dengan talian letrik.. amat hampir.. tiada pula orang  TNB yang datang ke sini untuk merobohkannya...HMMMM..Jadi Pak Din telah pergi berjumpa seorang teman di Alor Star yang berkerja dengan TNB..tahu apa beliau kata apabila Pak Din ceritakan perkara ini...??? Katanya  cubalah pergi jumpa kalau disuruh bayar..bayarlah tetapi buatkan salinan duitnya dulu..dan lapurkan kepada SPRM terlebih dulu....HAHAHA.. KALAU PAK DIN BUAT GITU?? APA JADI??

Tepuk dada tanyalah hati.. apakah ada   unsur-unsur rasuah di sini ya?? TANYA PAK DIN...hmmm.. begitulah komen teman Pak Din, salah seorang pegawai di TNB.. begitu rupanya.. HARAPAN PAK DIN INSAFLAH.. DUIT YANG KITA DAPAT ITU AKAN DIBELANJAKAN KEPADA ANAK ISTERI.. AKAN MENJADI DARAH DAGING ISTERI DAN ANAK-ANAK KITA.. FIKIR-FIKRKAN apa akan jadi dengan masa depan mereka kelak..WALLAHUALAM..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments