Semalam Di Alor Setar..

Semalam Pak Din punya temujanji dengan salah seorang teman dari Changlun Kedah yang telah lama menyatakan hasrat membina RBL di kawasan hampir dengan sempadan Malaysia/Thailand.. Tempatnya amat bagus sekali..SYABAS Pak Din ucapkan kerana bermoinat menjadi seorang PIONEER ditempatnya..

Alhamdullilah beliau telah pun punya budget, pinjaman dari salah sebuah bank di sini. Kami berbual tentang potensi RBL yang boleh dibina dengan budget yang ada.. Hasrat beliau membina lebih kurang 18'x60'x4 tingkat..tetapi selepas berbincang panjang lebar..ermmm beliau bersetuju dengan ketinggian cuma 3 tingkat kerana 4 tingkat bermakna pembinaan perlukan piling yang memakan belanja tinggi..kerana lokasi yang agak jauh dari penempatan..

Mengikut apa yang diafahami beliau, dari beberapa pengsaha-pengusaha Cina, teman beliau..beliau mahukan sebuah bangunan yang besar dengan struktur bak sebuah sekolah..'speck JKR". Selepas Pak Din terangkan keperluan RBL..belaiu bersetuju untuk menukar spec menjadi yang "cukup" untuk sebuah RBL..bagi menjimatkan kos.. TAK PERLU BERBELANJA BESAR UNTUK BERJAYAKAN??" iTULAH yang Pak DIn cuba terangkan.. janganberbelanja keterlaluan..hasil belum tahu bila..hutang banyak..bila nak habis bayar?? Kecil-kecialn dan murah-murahan dulu..RBL cepat siap, hasil pun mungkin cepat juga..INsha Allah.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments