KENAPA "dia" DIFITNAH???

Apakah agenda sesetengah "orang" yang suka memfitnah Jabatan PERHILITAN??  sebagai "PENGACAU" dalam industri Burung Layang-layang ini?? SEDANGKAN NIAT MEREKA HANYALAH MEMBANTU SEBERAPA RAMAI ORANG BERPENDAPATAN RENDAH  MENINGKATKAN PENDAPATAN KELUARGA?? (PAK DIN ADALAH ANAK DIDIK PERHILITAN- SO MAAF KERANA MENYOKONG MEREKA...)

Apakah ada agenda-agenda lain yang sedang dimainkan??

Sejak beberapa tahun lepas pihak PERHILITAN telah menangkap dan ada yang dipenjara sebab melanggar undang-undang yang sudah bertahun-tahun termaktub, yang dipenjara bukan orang Malaysia tetapi cuma orang "luar" yang ditakuti menghilangkan diri selepas pulang kenegara asal mereka.. bukan sewenang-wenang undang-undang digunakan untuk kepentingan sendiri.. Pihak Pemilik RBL tidak pernah diganggu oleh PERHILITAN.. sesiapa nak buat rumah buatlah..tetapi kena ada kelulusan daripada pihak PBT.. sebab PERHILITAN tidak mahu ada pertindihan kuasa di sini yang akan mencemarkan imej jabatan kerajaan..Grace Period diberikan kepada pemilik rumah untuk mengambil lesen mengutip sehingga mendapat lesen dari PBT dan hasil sudah diperolehi.. JADI KENAPA INI DIKATAKAN MENGHALANG INDUSTRI INI DARI BERKEMBANG??

JIKA anda MEMBACA GPI YANG DICANANGKAN..IANYA BUKANLAH MEMBANTU GOLONGAN BERPENDAPATAN RENDAH..TETAPI CUMA UNTUK "TYCON-TYCON" YANG BESAR KERANA garis panduannya memerlukan pelbagai kekangan untuk kita membina rumah yang murah-murah.. seperti yang sedang kita bina sekarang.. Cuba ANDA LIHAT DAN PERHATIKAN.. ADAKAH RUMAH YANG DIBINA DENGAN HARGA DI BAWAH RM100K yang disarankan oleh pihak-pihak tertentu?? DALAM kursus-kursus yang dianjurkan borang dihulur untuk membuat perjanjian membina RBL semuanya melebihi RM150K walau dengan saiz yang kecil.. tetapi akhirnya duit habis tetapi RBL tak dimasuki burung...YANG TINGGAL PADA PEMILIK RUMAH HUTANG YANG TAK TAHU MACAM MANA NAK di BAYAR???

CUBALAH renung-renungkan.. dan Fikirkanlah bersama.. untuk KEMAJUAN KITA SEMUA!!!

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments

Waletgroup said…
wah.. nampaknya semakin menyirap Pak Din pasal isu ni. So.. kita nak wat macam na? Persatuan Walit negeri., Koperasi, atau yang sewaktu denganya.. wat pa?