Halangan Datang Dalam Pelbagai Bentuk..


Ujian Allah datang dalam pelbagai bentuk bagi menguji hambanya..Dalam menghadapinya bersabarlah dan lebihkan usaha kita untuk mencapai kejayaan.. Insha Allah Kejayaan akan jadi milik kita..

Dalam pembinaan RBL ini pelbagai rintangan datang melanda. Pertamanya lokai yang agak jauh dari jalan yang boleh dilalui oleh kenderaan.Tuan RBL terpaksa menanggung harga RBL yang lebih tinggi sedikit kerana kos pengangkutan barang dan upah..Tetapi itu semua dapat diatasi.. Kemudiannya bagi mengatasi msalah banjir yang kerapkali terjadi di sini..kos terpaksa ditinggikan sedikit kerana tapak yang terpaksa ditinggikan supaya lantainya tidak ditenggelami kelak. Ermmm sesudah itu semua dilakukan...pembinaan masih terpaksa dihentikan disebabkan banjir yang melanda...Banyak bahan-bahan binaan yang hanyut...DEK AIR.

Selepas semua itu dihadapi..DATANG PULA MASALAH DENGAN TNB...datang pula seorang/??? pegawai TNB menggutut untuk meruntuhkan bangunan yang sedang dibina  KERANA KATANYA BANGUNAN dibina dibawah laluan talian letrik..ERMMM   rasanya sudah agak jauh (40'++). Adakah undang-undang yang menghalang tuan tanah membina RBL di tanahnya sendiri??? dan mesti melebihi 60' dari laluan tersebut??? tanah tersebut tidak diambil hak milik dan tiada bayaran dibuat terhadap tuan tanah??

Nasihat Pak Din kepada pemiliknya..beranikan diri tegakkan hak ANDA..DAPATKAN APAKAH HAK TNB MEROBOHKAN RUMAH KITA JIKA BINAAN DIBUAT DIATAS TANAH MILIK KITA..DAN BETULKAH PERLU MELEBIHI 60'?? KATA PEKERJA PEGAWAI TNB MAHU BERJUMPA DENGAN KONTRAKTOR... apa tujuannya ya?? ada unsur-unsur LAIN?? YANG PERLU DIBINCANGKAN??

ERMMMMMM kita sesama tegakkan hak kita di sini..KALAU NAK DIROBOH..TUNJUKKAN KUASA ANDA??? atau kita lapurkan ke POLISI  dan kita SAMAN BALIK TNB..mungkin 1-2 juta?? atau lebih!!!

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments