Tersergam Indah...



Semasa meninggalkan pekan Kuantan semalam dan dalam perjalanan ke Batu Kikir... destinasi seterusnya... terpandang Pak Din sebuah RBL yang tersergam di tepi hutan dan di atas bukit... WOW begitu besar sekali..

Sudahkah ianya mendapat kelulusan pihak berwajib..adakah ianya RBL HARAM ATAU HALAL.. ??? Jika ditengok dari jauh dan lokasinya..TAK MUNGKIN IANYA YANG HARAMKAN?? Takkan tak terpandang oleh pihak berwajib ia terbina di situ??

Tetapi terpikir Pak Din jika sejak 2007 (mengikut lapuran akhbar) permohonan bagi pembinaan RBL dibekukan?? bagaimana mungkin RBL ini menjadi sebuah RBL yang HALALkan?? Bagaimana industri ini bakal berkembang jika semua pembinaa/permohonan RBL dibekukan?? bagaimana hasrat PM kita untuk menjadikan ini sebagai satu industri berdaya maju.. Entahlah. Jika ditanya pada Pak Din..macam mana nak dapatkan kelulusan...kita ikutlah budaya orang Cina..buat dulu mohon kemudian..kerana sehingga kini belum ada GARISPANDUAN yang diwar-warkan akan di gunapakai..sudah SETAHUN LEBIH??


Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments