Selangkah Keera Kemajuan Teknologi Hijau

Sebelum Hari Raya Aidil Adha yang lepas Pak Din dan tiga orang pekerja telah ke Batu Kurau, Perak bagi memasang sistem solar di RBL di sana. Alhamdullilah hampir seharian memasang dan mengujinya... akhirnya ia berjaya dipasang dan bunyi dapat dimainkan menggunakan tenaga solar tersebut..
Inilah percubaan pertama di kawasan yang jauh dari kuasa elektrik. Sekitar jam 6 petang hingga ke jam 7 malam..bunyi dapat dimainkan dan...YA ALLAH YA RAABI...begitu banyaknya burung yang datang ke menjengah ke sini... ALANGKAH BERTUAHNYA pemilik rumah ni. Jika Pak Din punya tanah di sini..tentulah dah lama Pak Din buat rumah burung di sini. Tentu dapat cepat hasilnya..Insha Allah.

Pemasangan solar sistem di sini adalah sebagai menyambut seruan kerajaan dalam menuju teknologi hijau. Bagi RBl, contoh pertama telah pun dibuat di RBL PERHILITAN yang menjadi rumah contoh "rumah kos sederhana rendah" yang telah mencapai kejayaan dalam industri ini dimana dengan kos RM 80K+ kini hampir 1 kilo sarang telah "boleh dikutip".

Anda hanya perlu membeli solar panel (size dan harga mengikut keperluan), bateri (lori), inverter, wiring dan sedikt pengetahuan memasangnya. Kosnya hanya sekali dan kita tak perlu membayar billnya setiap bulan. Mengikut apa yang Pak Din dengar kos elektrik setiap bulan adalah juauh lebih tinggi dari kegunaan harian biasa.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments