Rumah Siapa Pula Bakal Di Dirikan Di Kota Baru, Kelantan ???

Di tengah sawah padi yang terbentang luas akan terbina sebuah RBL yang bersaiz 20'x30'x30' dalam masa yang terdekat..Insha Allah
Kerja-kerja pengukuran tapak sedang dijalankan oleh pekerja

Di tengah-tengah sawah terbiar berhampiran Kota Baru, Lubuk Emas Putih bagi negeri Kelantan... akan terbina sebuah RBL yang kecil molek.. Pemiliknya seorang profession Pendidik....bercita-cita menjadi usahawan muda industri sarang burung layang-layang di Kota Baru.... Biarlah demo kata" hambo org kampong. Hambo tak sanggup nampok anak bumi ketinggalan...di tanah air ku sendiri....Insha Allah Pak Din kita samo2 majukan dan mantapkan ekonomi orang muslim kito....." Begitulah kata-kata yang diucapkan oleh pemilik tanah ini seorang Guru..di tempatnya... SYABAS Pak Din ucapkan..

Sama-sama kita berdoaakan kejayaan projek ini.. tempatnya menarik.. terletak ditengah sawah yang tidak punya RBL lain di dekatnya. Insha Allah kita akan usaha untuk memanggil burung-burung di Kota Baru untuk tinggal di sini supaya mereka tak perlu berulang alik balik ke bandar untuk tidor dan bersarang... Kawasan di sini dikabarkan selalu mengalami banjir jadi Pak Din kenalah berusaha membina sebuah RBL yang ditinggikan sedikit supaya tidak terjejas dengan banjir kelak..Insha Allah.

Mengikut perancangan, RBL ini bakal disiapkan dalam masa sebulan dan bakal beroperasi di awal tahun 2011.. tetapi kita hanya boleh merancang yang menentukan ialah Yang Maha Esa..  

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments