Wooo...Rezekiku Melimpah..Berkat Doa Dan Banyakan Buat Kebajikan.

Woo....apakah rahsia yang tersirat disebuah kejayaan rumah burung ini. ??? Setelah ditanya akhirnya Pak Din dibisik dengan jawapan dari 3 orang usahawan ini. Nama dan lokasi terpaksa dirahsiakan kerana mereka tidak mahu nanti ada sahaja kunjungan dari individu yang tak dikenali ke lokasi mereka. Terutama yg ingin menyingkap rahsia kejayaan mereka.



Pada Pak Din kunjungan pelawat-pelawat kerumah burung perlulah dihindarkan kerana banyak implikasi -ve dari +ve. Niat itu baik tetapi lebih baik kita pikiran yang -ve sebab untuk mendapat populasi burung-burung yang banyak dlm sesebuah rumah bukan mudah.
Pikirkalah para usahawan. Pic 3 jelas di sebuah rumah lama beroperasi hampir 5 tahun di Utara Semenanjung. Pic 1disebuah rumah semi D 2 tingkat yang terletak 300m dari jalan utama Alor Setar.. (4 thn operasi dengan hasil 12kilo setiap kali pungutan. Lokasi...eemmm.. rahsia- nanti LHDN serbu kata taukey Cina ini yang juga seorang usahawan tani).
Lokasi ke 2 di Parit Buntar, Perak.... Kenapa jadi begini ????....Pic 2 & 3 papan pembiakan lama. Dahulu tiada kilang yang keluarkan papan burung, sekarang sudah ada. Pic 3adalah bilik tambahan ditebuk lubang dari bilik 1... dibawah ada air.. ok...Pic 1...kenapa jadi bagini?...anugerah tuhan sebab dinding dalam dibina licin berplaster....so burung terpaksa mencari tempat yang kasar dipenjuru dan sambungan dinding/tiang untuk membina sarang.
Walaupun disediakan papan pembiakan, tetapi yang menentukan kedudukan lokasi membiak adalah burung dan bukan kita. Bila sudah jadi begini (Pic.1) nilai RM hasil sarang berkualiti Grade 3 banyak yang rosak dan tidak mengikut bentuk. Pengurusan sesebuah RBL perlu diambil kira. Lokasi....Pic.3 Perak.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments