Perlis Indra Kayangan -Kuala Perlis - Syurga Bagi Burung Layang-layang

Selamat Datang ke Negeri Indera Kayangan -- ke Kuala Perlis- Vs Langkawi...Pon pon ...bunyi Ferri... apabila anda di sini jangan lupa donggak ke atas.. deretan bangunan lama dan baru di sinilah kubu/syurga bagi burung2 di Utara (PERLIS).. mencari makanan di Thailand/Langkawi/Kedah dan balik bersarang di K. Perlis... Maklumlah negeri Perlis yang dok atas kayangan hanya sekangkang kera ajer... panjat pokok kelapa (menara Maybank/KWSP di Kangar) saja dah boleh nampak keseluruhan Perlis...Itulah joke bagi orang Perlis dan yang bertandang kesini..Erm...kalau burung layang-layang yang boleh terbang lebih dari 40km jaraknya.. tentulah dah terkeluar dari negeri Perlis untuk cari makan. hehehe..jangan ke Thailand untuk mengawan dah lerkan?

Mungkin boleh dikatakan sebulan hasil keluaran di sini mencecah hamipr 100kilo...tetapi sedihnya ramai pengusahannya kaum Cina 90%??. hanya yang Pak Din kenali Melayu di situ nya kepunyaan Gapura Holding... sayang sekali.. kemanakah kaum Melayu kita. 80% tanah di K.perlis kepunyaan Melayu (Malay reserved) tidak berusaha ?...maaf..sanggup kerja jadi kuli -(bukan Tenku. Razali Gua Musang) ..emm.....awak2...tekong boat bersabung nyawa dilautan ganas....mendapatkan sedikit pendapatan buat keluarga..MENGAPA??

Perlis Indra Kayangan ....bakal menjadi Kawasan eko pelancungan burung layang2....Harapan Pak Din sektor kooperat di sini berani mencuba.....insha Allah jangan cepat mengalah ... Jom sama-sama kita mengorak langkah cepat kearah ini. Banyak boleh dilakukan ?.....R & D dengan Unimap ? Penetasan dan pembiakan? ramai Prof dan Doc.. di sini ...makmal Universiti dari Perlis ke UUM.

Soal bangunan Kilang PKN dinding bangunan pasang siap di Batu Pahat boleh menjadi peneraju ermm...inovasi kearah kemajuan. Ramai graduan2....lahirkanlah industi agro terbesar di Utara...jom....jangan berlengah ....InshaAlah ada usaha ada rezeki diberkati. Jangan kita masih juga tidur.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments