Loji Tenaga TNB Dg Siput- Perak Punya Ribuan Burung Kenapa?..

Apakah ini akan menjadi tapak baru bagi RBL seorang usahawan dari Kuala Kangsar, Perak. Pak Din dibawa melawat tapak yang berhampiran dengan kolam ikan miliknya.. Anak watan di sini.. berminat untuk membina sebuah RBL yang "besar"?? Entahlah pemilikya sahaja yang tahu apa perancangannya.. Penerangan tentang industri ini sudah pun diberi..terpulang kepada tuan empunyanyakan??

Berhampiran dengan tapak cadangan ini terdapat satu lojia air milik TNB yang telah lama beroperasi. Kawasan tadahan air yang besar di sini merupakan sebuah rezab yang berk
emungkinan akan kekal terus berada di sini..Dikatakan inilah loji pertama yang dibina oleh TNB, yang tertua di Malaysia?? atau yang tertua di kawasan Sg Siput?? Walau apa pun..ia menhjadikan kwasan ini begitu tenang dan menarik sekali.

Semasa lawatan Pak Din...URGHHH begitu banyak burung yang berterbangan mencari makanan di sini.. MAKLUMLAH kawasan yang belum tercemar oleh segala kotoran yag dihasilkan oleh manusia keatas bumi ini.. Jika dipelajari mengenai ION positif dan ION negative.. tentunya yang terbaik di sinikan??
Limpahan air dari loji atau ampangan ini tentunya menghasikan ION -ve yang bagus untuk manusia dan segala hidupan di dunia ini.. Dengan segala masalah ozone yang menimpa dunia kini.. tentunya tempat sebegini menjadi idaman semua makhluk..

Apa yang Pak Din dapati..banyak burung layang-layang yang bersarang di bangunan loji ini..dengan air limpahan hampir 100m tinggi ini...waduhhh sejuk dan menyamankan.. jika anda punya tanah disekitar kawasan ini...cubalah beranikan diri mencuba membina RBL di sini..tentu hasilnya akan cepat diperolehikan?? Walau apa pun usaha dan doa diperlukan untuk mencapai kejayaan..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..
.

Comments