Kita Perlu Wawasan Dalam Hidup Menuju Kearah Mana?.


Impian dan Inovasi.......insha Allah jadi Reality/kenyataan... Mungkin 1hari nanti anda akan ke Perlis makan ikan bakar...anda akan nampak sebuah menara tersergam indah di tepi pantai (walaupun Perlis tiada landasan kapal terbang). Menara yang mempunyai banyak fungsi. Sebagai menara kawalan rumah api.. sebagai pemandangan "view point" negeri Perlis, sebagai menara telekomunikasi awam/tentera.... dan di tingkat atas dijadikan rumah burung layang2......dan restoran yang boleh dilawati oleh pelancung dengan menikmati makan berasaskan sarang burung dan barangan perhiasan ...

Impian.ku....kos?...nanti Pak Din cuba usahakan dan fikirkan ...Teringat Pak Din di Teluk Kurau, (Perak) seorang suri rumah kematian suami meninggalkan 7 orang anak-anak yang masih kecil... .Suaminya sebelum meninggal dunia, sempat dia meninggalkan sebuah rumah burung yang kecil 20' x 30' -3 tkt. RBL buruk kata orang....TAPI BURUK DI MATA DIDALAMNYA AMAT BERNILAI..

Tahukah anda setelah 15 bulan dan kini mencecah 3 tahun beroperasi, dia bersusah payah sekian lama (kata org putih struggle). Pendapatanya kini mencacah 50K sebulan .....Setiap bulan dia akan ke S'pore menjual sarang pada pemborong. Kini jadi Janda Kaya Sarang Burung ....OOooooo....Pakdin pun dia tertoleh....bila Pak Din minum di warung tepi jalan berhadapan rumahnya .OO....barang Emas penuh di tangan .....AWAS emm...anak2 semua berjaya hasil saraan sarang burungnya.... Dan ramai anak-anak yang tinggal berdekatan dan sanggup menjaga Emak ......Rezekinya ...bersyukur dia....Andai kata dalam keluarga kita jika anak-anak tak pandai belajar rezeki jauh... tak tahu bagaimana mencarinya kelak....Kita perlukan rancangkan untuk mereka. Di kawasan rumah kita pun ada rezeki ....cuba toleh keatas awan ada burung tak???..


Kita yang lama berpengalaman dan lebih matang .... jika ada modal ?.untuk diri sendiri.....bila dah bersara apa aku nak buat ?..badan dah tua..... TAKKAN NAK JADI PAK GUARD?? KALAULAH kita sudah ada wawasan semasa muda dulu.. kini kita tak payah pikirkan lagi macamana nak cari rezeki untuk baki hidup kita di alam dunia ini... dengan hasil sarang burung kita boleh Banyakan solat dan amalan untuk akhirat..... Buat Indusrti Burung ni sebenarnya kita dengan tuhan / menguji amalan kita & kesabaran ....tak rugi - cari lah lokasi yang menarik . Kenapa anda tak lakukan pada keluarga anda ?.....Ajal maut tak menganal usia dan di mana-mana .


Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments