Jiran PPRT. Kg.Sg.Jagong(Sg.Petani/kedah)...Rumah Ini Milik Siapa?....

Pembinaan rumah 3 tingkat pada 3000ka. persegi ini terletak dikawasan luar 6km dari bandar Sg.Petani yang berada di jalan lengkaran timur jalan persisiran bandar. Rumah hampir 2thun telah didiami burung. Hasilnya hampir 2kilo sarang sebulan berjiran dengan perumahan PPRT Kg. Sg Jagong KEDA..

Setahu Pak Din milik seorangg taukey Cina. Kos bangunan hampir 350ribu. Kenapa tak diwujudkan sebuah koperasi ?... jika sudah ada kemana arah halatuju koperasi tersebut?....emm....Koperasi Usahawan Sarang Burung Layang-layang Kg. Sg. Merbok contohnya ....em... tapi janganlah tertidur/menanti durian runtuh/banyak ajenda boleh dilakukan .... pergi lah membuat lawatan ke China/Indonesia banyak pengalaman dari mereka yang telah lebih 80tahun dalam industri ini. Setahu Pak Din semalam Jabatan Pembangunan Koperasi telah memperuntukkan RM10juta pinjaman untuk projek-projek berdaya maju. Bukan mudah untuk mendapat pinjaman?..keyakinan perlu diberi pada Ahli Lembaga JPK agar projek RBL ini berjaya dan berdaya maju.

Dua tahun dulu Pak Din pernah berurusan dengan Seorang Pegawai KEDA.. bagi membantu usaha mereka memulakan perusahaan industri burung layang-layang ini dengan pihak PERHILITAN.. Katanya terdapat jutaan RM untuk membina rumah burung bagi penduduk miskin..ermmmm kursus sudah dijalankan.. kemana perginya peruntukkan yang berjuta itu?? apa dah jadi dengan peserta kursus yang dipilih tersebut??? Rumahnya dibina di mana??? siapa yang membina??? mulanya Pak Din ingatkan rumah di dalam gambar itu.. milik KEDA ..perkongsian antara anggota penduduk miskin...TAPI??? ENTAHLAH..DENGAR-DENGAR MILIK SAUDAGAE CINA??? APA DAH JADI DENGAN KEDA???

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments