Dulu Kg. Baru Estate - Kini Kampong Burung.Sedang .Kedah.

Serdang, nama yang tak asing lagi bagi pejuang-pejuang askar Melayu di zaman darurat menentang komunis/menuntut kemerdekaan 1950an. Pembinaan kampong-kampong baru di zaman dahulu pesat dijalankan. Kawasan hitam ini kini pesat membangun. Dahulu ekonomi utama di sini adalah hasil dari estate-estate persendirian. Hari ini telah berubah.... ekonomi eko-pelancungan abad ke 21. Banyak rumah burung layang-layang sedang pesat dibina. Dua x Pak Din di sini hampir seharian melihat sekeliling dan terfikir...... silap di mana sayang sekali ...100% perusahaan ini dikuasai oleh kaum bukan bumi...... dengan modal RM40K pun jadilah.... kenapa tak diubahsuai bangunan-bangunan lama.
Kita masih ketinggalan.. dan masih dibuai mimpi indah agaknya kaum ku di sini..... Kenapa /siapa yang tak kenal tokoh koperat dan ahli-ahli politik di sini sebelumnya yang lantang bersuara di Dewan Rakyat(Parlimen) wakil Serdang, Kedah. Memperjuangkan hak kaum bumi dis ini. Pada Pak Din Serdang 15km persegi amat sesuai benar ...untuk perusahaan ini.
Dua tahun Pak Din bertugas di sini 15 tahun lalu......dengan agensi pembinaan menabur jasa pada rakyat membina perumahan PPRT. Harapan Pak Din moga kesedaran pada rakyat /agensi-agensi yang terlibat akan memberi suntikan baru kaum bumi kita disini dalam industri ini.
Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments