Bukan Super - RBL..Giant

Anda punya wang berlebihan?? Tak tahu bagaimana ingin menghabiskan wang anda???

Mungkin anda akan tertarik dengan cerita-cerita yang dipaparkan kepada anda dalam pelaburan rumah burung layang-layang ini...wahh dengan pulangan yang lumayan sekali..

Sebelum anda terpedaya dengan cerita-cerita yang begitu mempersonakan itu..cubalah renungi sejenak.. apa jua pelaburan yang kita buat...ia akan bermula dengan SATU.. BEGITU JUGA DENGAN BUSINESS RUMAH BURUNG INI.. walau sebagaimana besar pun rumah anda...burungyang masuk akan bermula dengan satu dulu..kemudian baru menjadi 2,3,4 dan seterusnya..

Jadi jangan terlalu mengharapkan sebuah rumah yang besar akan mendapat pulangan yang besar juga.. Jika anda seorang yang penyabar ok.. sebab rumah yang besar ini satu hari kelak akan dipenuhi dengan sarang-sarang burung.. dan jika di "calculate" setiap 4-6" berapa banyak sarang burung dapat dibina kalau rumah kita berukuran 50'x100'x50' (5 tingkat) misalnya??? tentu kita akan jadi jutawan dalam beberapa tahunkan??

Kalaulah kita melabur sebanyak RM500K atau sejuta..berapa lama kita akan dapat pulangannya?? mungkin sepuluh tahun?? atau 20 tahun?? kalau kita bernasib baik.. atau lebih dari itu?? bayangkan berapa lama duit kita terbenam di RBL kita itu..kalaulah kita laburkan ketempat lain tentu hasilnya berlipat ganda dalam setahun duakan??

Bandingkan pelaburan yang kawan-kawan kita buat mungkin melalui pinjaman.. RM60-70K atau cuma RM40K.. Dalam setahun dia mendapat 1/4 kilo sarang?? 2 tahun dapat 2 kilo..tahun kedua tentu sudah dapat membayar balik pinjamankan?? sedangkan kita yang bina rumah RM500K setahun cuma dapat 1-2 kilo..berapa pendapatan setahun? bila kita boleh dapat semula RM 500K yang kita laburkan.. mungkin bagi teman yang melabur sedikit dalam 5 tahun sudah dapat bayar balik semua pinjamannya.. dan mungkin sudah dapat membesarkan rumahnya dengan hasil sarang burungnya.

Jadi fikir-fikirkanlah apabila ingin melabur dalam bidang ini..ambillah konsep...sikit-sikit lama-lama jadi bukit.. Ramai pengusaha Cina yang melabur secara besar-besaran kini mengeluh..pelaburan mereka lambat mendapat pulangannya.. JADILAH RESMI PADI..MAKIN LAMA MAKIN BERISI..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments