Satu Inovasi Yang Unik Lama & Moden

Sebuah RBL yang kelihatannya agak unik .terletak di Simpang 4, Kedah, dibina dengan 2 pintu masuk di setiap penjuru bangunan dengan speaker panggilan ditinggikan bagi memanggil seberapa banyak burung yang melalui atas rumahnya... dari setiap arah.Kelihatannya cantik dan menarik dengan atap di atas (tengah) di "raised" supaya lebih "airy" bertujuan menyejukan bahagian dalamannya (tidak ada direct sunlight dari bahagian atas). Masih belum dibuka secara rasminya oleh pemiliknya, seorang pengusaha Cina..

Di bawah ini terdapat sebuah rumah lama yang terletak di tengah pokok kelapa sawit yang sudah tua.. mungkin disimpan sebagai hiasan. Rumah Lama ini agak Unik terletak di Gunong Semanggol. Rumah ini kini digunakan sebagai sebuah restoran yang unik dan terpencil..

Pada fikiran Pak Din... jika businessnya kurang mendapat sambutan, ianya boleh ditukar menjadi RBL yang menarik dan sejuk.. Tak perlu banyak pengubahsuaian cuma disebelah dalamannya sahaja di tutup untuk digelapkan sikit.. dan sebuah menara "monkey house" dibina melepasi paras silara pokok supaya panggilan burung dapat dilakukan tanpa gangguan.. Menarikkan??

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments