Pon?...Pon?.....Bunyi Ferri Pulau Pinang Kini Pulau Mutiara Sarang Burung.




Tahukah anda bahawa P.Pinang kini memiliki rumah2 burung mewah di atas bukit dan di tepi2 pantai di tempat2 berprestige...?..di mana ya??Mungkin 1 hari pulau ini bakal menjadi hotel2 burung dan sup2 burung keluaran tempatan di hotel2 5 bintang.

Ada 3 lokasi yg menarik...cuma Pak Din dapat rakamkan 2 sahaja. Lokasi pertama di atas Bukit Jambul/Relau ada 4 buah milik taukey2 kaya yang satunya milik kawan Pak Din. Lokasi ke dua-dua di Batu Feringggi /Teluk Bahang - dekat Taman Negara milik Pernas, sebuah syarikat "kelomerat" yang dahulunya sebuah apartment dekat Hotel ini.... kini telah di diami burung. Ketiga di Batu Maung, kawasan dusun buah-buahan.... semuanya milik siapa?.... di mana anak bumi di pulau mutiara ini. Setiap tahun ramai pelancung datang kesini. Mungkin industri ini akan menjadi agenda eko-pelancungan di satu hari kelak.

Mungkin 1 hari Pak Din mencadangkan kepada anak bumi membeli Feri - feri yang dah usang untuk di jadikan rumah burung terapung... Bagi mengelakkan harta benda (khazanah negeri) yang ada tidak menjadi gajah putih setelah ke2 jambatan siap kelak. Feri-feri .. P. Kapas/P. Jerjak/ P. Bumbun/ P. Angsa/P. Telur/P. Pinang.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments