Dato', Lu Punya Rumah Sudah Mau Siap... Gerenti Ada Burung Masuk.

Masuk aje Gerenti boleh--------bersarang ?....mendahului tuhan.... ungkapan kata- yg Pak Din dengar dari mulut Seorang Kontraktor rumah burung 10 tahun pengalaman bina RBL. Yang peliknya.. ..ada/terdapat juga Pengurus Bank bertanya.....Pak Din boleh bagi gerenti burung masuk juga ....kalau tak macam mana bank nak lulus pinjaman kalau Pak Din gagal. Kalau cam ni terpaksalah kita buat stor baja/padi... begitulah komen seorang pengurus sebuah bank yang Pak Din pernah temui...Ermmm tentunya telah dibrainwash!! tidak yakin dengan usahawan bumi... atau kontraktor bumi...

Pada Pak Din tidak ada yang boleh diberi gerenti oleh manusia.. jika tiada Izin DARIPADA YANG MAHA ESA.. segala usaha kita takkan berjaya..jadi usaha dan DOA PERLU BERJALAN SEIRING..

Emm...difahamkan kerajaan pusat memperuntukan 1 juta (sebulan) pada sebuah bank pusat indok setiap bulan yang perlu diagihkan dan dibelanjakan untuk indutry RBL..ini dari Skim Pinjaman Mikro. Katanya ada dua skim:- Makro & Mikro. Pada Pak Din hanya berminat Mikro.. RM30K ratio 1:1.. Apa itu ya?? Katanya pinjaman yang boleh dibuat dengan meletakkan 30K di bank dan pinjaman 30K diberi??? Kalau dah ada 30K dalam tangan baiklah tak payah pinjamkan? cari saja lagi 10K dah dapat buat satu rumah kecil..berukuran 20'x20'.

Nampaknya jika kita mampu buatlah bangunan ubahsuai dulu. Kita usahawan kecil-kecilan. Kaum bumi.... banyak keluhan yang Pak Din terima dari bakal pengusaha yang berminat. Insha Allah Pakdin sedang berusaha mendapatkan kaedah yang sesuai untuk kos yang termampu lebih murah dengan teknologi digital (Suondserroud System/SSs) khas untuk yang sederhana mampu dan berminat.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments