Sebuah Inovasi....Mungkin Rekabentuk Ini Dapat Membantu Kita.

Cuba fikirkan sebuah bangunan balai polis telah dibina di atas air (Tasik Banding/Perak) jika kita mengambil kira kerangka pembinaanya cukup simple. Jika ada yg bercita2 ingin membina sebuah rumah RBL2 di atas permukaan air Pak Din sarankan agar kita mengambil kira cara struktur sebegini.

Sesuatu yang ringan tetapi tahan lama.. Tentu bolehkan?? Lokasinya umpama di habitat asal burung di gua yang dikelilingi dengan air.. Apabila bot-bot melalui di sekitarnya akan berombaklah air disekeliling rumah ini.. mencipta satu suasana seperti ombak di tebing gua..memukul dinding gua sewaktu air pasang... tentunya disukai si burungkan?? Di samping menjimatkan tanah untuk pembinaan!!

Hanya sedikit pengubashuaian pada dinding dan cara pembinaan rangka kotak pembiakan diperlukan. Rasanya humiditi dan kos penyejukan adalah di tahap minimum. Contoh ini Pak Din sedang dalam pembincangan untuk diaplikasikan di sebuah tanah Lombong milik kawan Pak Din di Merbok (Seorang Kontraktor Kelas A) dari KL... inshaAllah satu inovasi bakal menghasilkan rumah yang unik dan hasil yang lumayan.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments