Rumah Berkembar Lama & Baru

Salah sebuah rumah ini Pak Din dapat gambarnya di tepi sebuah Sungai yang begitu indah pemandangannya..tempatnya strategik. Ianya terletak di Bandar Baru, Kedah.. Bandar "Lubuk emas puteh" Ianya milik seorang pengusaha Cina. Pengusahanya mengamalkan prinsip ukur baju di badan sendiri.. dan Berdikit-dikit..lama-lama jadi bukit..

Asalnya belakang rumahnya diubahsuai/ditambah menjadi rumah burung .. dengan berbekalkan sedikit pengetahuan beliau mencuba secara kecil-kecilan dulu bagi mendapat hasil dan pengalaman.. Setelah mendapat sedikit hasil..beliau membina tambahan kepada rumah burungnya..memanjang kebelakang..Asalnya pelaburan kecil..then besarkan bila ada hasil...kemudian dI tambah bila burung bertambah ikut kemampuan. Mungkin ia juga menjadi pioneer ditempatnya jadi usahanya berjaya...

Jadi untuk kita yang boleh menjadi pioneer ditempat kita..USAH DITUNGGU UNTUK DAPATKAN PENGETAHUAN YANG BERLAMBAK...kerana pengetahuan yang tidak dipraktikkan...lama-lama akan dilupakan.. jadi..belajar..tanya orang..dan cuba..pas tu insha Allah pasti berjaya!!! Ingatlah apa yang dibaca...?? % akan dilupakan dalam masa satu hari..??% dalam 2 hari..dan seterusnya terlupa terus...WALLUALAM..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments