Pra- Pelancaran RBL Jerteh, TERENGGANU- 6 Aug. MERDEKA !!!


6 Aug 2010 detik bersejarah di Bulan Kemerdekaan. Pak Din berada di pantai timur. Sesampai di Jerteh, jam 9.00 pagi melalui Pengkalan Udara Gong Kedak. Kedengaran bunyi pesawat canggih MIG 29 Felcon milik TUDM berlegar-legar di udara seolah-olah menyambut Pak Din membuat Pra-pelancaran rumah burung milik kawan Pak Din yang sedang bertugas di Kedah. Pak Din dan krew-krew menyiapkan pintu dan sistem audio yang tak sempat disapkan minggu lepas..

Alhamdulillah selepas kami solat jumaat dan makan jam sekitar 4.00ptg, suara burung pun dimainkan. Ooooo....hampir dua jam testing.. akhirmya banyak (pesawat2 kecil/MIG29mig, kerteh) burung-burung dtg berlegar-legar hampir 1 jam dan terus mendarat..... masuk keluar dengan disaksikan oleh 3 org keluarga kawan Pak Din dan juga jiran yang punya rumah burung berdekatan dan telah berjaya mengutip hasil 2 kilo sebulan. Kami sama-sama bersyukur di samping makan buah2 tempatan sehingga jam 7.30mlm.

Pak Din telah mengukir sejarah menyiapkan RBL ini dlm masa 25 hari di Pantai Timur. Insha Allah hasilnya pun mungkin dapat kita percepatkan....Di mana ada usaha di harap ada kejayaan, bersabar dan sentiasa beryukur pada yg Maha Esa.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments