Kilang Terbengkalai Di Hutan Semak Menjadi Pintu Rezeki

Sebuah Kilang yang telah lama terbengkalai di Sungai Petani kini sudah bertukar fungsi kini menjadi sebuah kilang mengeluarkan "sarang burung" layang-layang..
.
Terletak di tengah-tengah hutan belukar yang dibiarkan semak samun bagai hutan... ia kini sengaja tidak di bersihkan... "bagaikan ingin berlindung dari gangguan pihak-pihak berwajib???" mungkin dari PBT?? atau sesiapa yang ingin mengutip hasil?? Entahlah!! Berhampiran dengannya ialah sebuah perumahan dan kandang kambing yang juga diubah
suai menjadi rumah burung... Dalam jarak lebih kurang 2 km mereka bersaing memikat burung layang-layang untuk datang berteduh di dalamnya..
Satu strategi yang baguskan?? Dalam "low-profile" tiada yang "rajin" untuk datang berkunjung!!.. Pemiliknya pastinya bukan orang kita.. Begitulah di Sungai Petani rumah burungnya tumbuh bagai cendawan selepas hujan.. Masing-masing berlumba-lumba membina bagi menambah rezeki..Yang kaya bertambah Kaya.. Rezeki milik siapa juga yang rajin berusaha..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments