Kenapa Rumah Anda Dimasuki Burung Tetapi Mereka Tidak Mahu Tidur Di dalamnya???

Pastinya ada sesuatu yang tidak kenakan??

Ada rumah yang telah hampir empat bulan beroperasi.. Setiap hari begitu banyak sekali burung yang datang dan keluar masuk kedalamnya.. tetapi sehingga kini masih belum ada yang mahu tidur didalamnya..??? Kenapa ???

Susah untuk kita mengetahui mengapa terjadi demikian.. Kita tak boleh nak tanya burung kenapa?? apa yang tak kena?? Apa yang kita boleh buat adalah meneka.. KENAPA?? Mungkinkah ada gangguan di dalamnya?? yang membuat mereka takut?? Tikus?? Cicak?? biawak?? Ular?? atau musang?? samada musuh mereka berada di dalam rumah atau di atas siling?? Cubalah usahakan untuk mengatasi masalah tersebut jika ianya benar??

Kalau rumah anda masih belum mempunyai suhu dan humuditi yang ideal?? mungkin rumah berdekatan lebih baik dari rumah kita?? Cuba monitor suhunya secara harian supaya kita boleh mecapai keadaan yang terbaik.. Cubalah sesuatu supaya kita mencapai keadaan yang mungkin diperlukan oleh si burung.. TRIAL N ERROR sebab kita kurang faham apa yang sebenarnya yang mereka mahu??

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments