Kecil Cili Api... Hello Boss!!

"Hello boss.. ini rumah lu punya ke?...oooyo.. sudah lama bikin... tentu banyak burung...??" Itulah pertanyaan Pak Din pada seorang petani tua Cina..

Jawapan biasa yang kita akan terima beginilah..."ayiii..ya... sikit aje... tak boleh cari makan. Ini gua punya anak aje....luluk kl....."

Ooooooooo...tahu ke anda berapa kilo?...15 kilo sebulan woooo. Setahu Pak Din sudah 5 thn beroperasi di Sg Yan, kedah.


Begitulah tabiatnya pengusaha Cina.. Bila menjawab biasanya "Merendah Diri??" atau takut di ganggu kelak jika berkata sudah banyak burung?? Mungkin juga kan?? Maklumlah mereka tinggal di tengah sawah yang mungkin hanya punya anjing peliharaan sebagai "guard" mereka..

Mungkin mereka merupakan seorang pioneer di sini sebelumnya..kejayaan mereka cepat dicapai kerana 5 tahun dulu 2005, kesedaran masih belum ramai walaupun di kalangan pengusaha Cina kerana rata-ratanya di masa tersebut orang ramai di kalangan Melayu dan Cina mengganggap industri ini hanya untuk orang "KAYA". tiada pinjaman yang dikeluarkan untuk membantu industri ini.. Kini peluang terbuka LUAS..hanya kita yang perlu memikirkan bagaimana caranya untuk turut menceburkan diri???

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments