Jiran Kami Lebuhraya- Butterworth /Sg.Petani


Sebuah RBL lagi dapat Pak Din Rakamkan dalam perjalanan dari Sungai Petani ke Butterworth. Besar tersergam di tepi lebuhraya tersebut.. Kawasan sekelilingnya terdiri daripada sawah padi... Begitu ramaikan?? yang melabur di kawasan sebegini.. Bertuah sesiapa yang punyai tanah di kawasan begini.. Sebenarnya mana-mana kawasan lapang berumput atau kawasan pertanian (ditanam sayur-sayur) juga merupakan kawasan yang bersesuaian untuk pembinaan rumah-rumah burung ini..

Jika anda mempunyai kawasan-kawasan lapang yang bersempadanan dengan kawasan hutan/pertanian seperti getah/kelapa sawit/kebun buah-buahan atau seumpamanya janganlah teragak-agak untuk membina rumah burung di situ.. Adalah lebih baik jika anda adalah seorang pioneer di kawasan anda..insha Allah ianya bakal menjadi satu pelaburan yang baik untuk anak-cucu anda kelak. Rebutlah peluang ini, jadilah seperti pelabur Cina yang sanggup membeli tanah di mana-mana jua dengan harga yang tinggi semata-mata untuk mendirikan rumah burung ini. Jika anda merasa was-was ADA KAH BURUNG DI KAWASAN ANDA... carilah teman-teman yang dapat membantu membuat "test" bunyi..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments