Bandaraya Alor Setar.Kedah - Kini 60% Hampir Menjadi Bandaraya Burung.???


1 Aug. 2010 kita baru2 ini di kejutkan dengan rungutan orang awam dari lapuran Media Electronik ada RBL di Bandaraya Alor Setar tidak di uruskan dengan sempurna sehingga menganggu kesihatan penghuni lain yang tinggal sebangunan dengan RBL.

Pak Din ada juga buat liputan di sini sebulan sebelum itu. Apa2 pun pada pandangan Pak Din rancangan projek pemutihan RBL oleh PBT adalah satu perancangan yang baik Kerana usahawan2 sebegini membina tanpa perancangan. PBT mungkin sukar dan mengambil masa kerana kesulitan akan timbul dari pengaruh politik dan kuasa2 tertentu yang berkepentingan bersama.

Contoh di sini ..sebuah RBL yang dibina di Pekan Cina (Bandar Tertua) di Alor Setar. Sebuah lagi di Bangunan Baru di Jln Pegawai (5thn. pembangunan) dan sebuah lagi bangunan rumah kedai di Seberang Perak (3thn. siap). Bagaimana nak di ambil tindakan???...Bidang Kuasa dan Bidang akta ?.. Nampaknya pembangunan yang lama dan baru akan bersaing. Milik siapa ?......tahun 2020 mungkin Bandaraya a/s akan berubah wajah. Kabarnya Dr.M (tokoh negarawan) pun dalam peringkat perancangan untuk membina sebuah RBL. Siapa yang TAK MAHU AMBIL PELUANG INI KAN?? JIKA ADA MODAL..



Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments