Bagaikan Sebuah "Sekolah" Burung Di Tengah Sawah Padi



Sanglang, sebuah pekan kecil di sempadan Perlis/Kedah bakal mempunyai sebuah lagi RBL yang menyerupai sebuah sekolah..besar dan panjang.. sebuah "sekolah" burung.. Ermmm besar betul mungkin 3 tingkat atau 4?? Di bina ditengah sawah dengan dibelakangnya sedikit pokok-pokok semak.. Anggaran kos juga mencecah ratusan ribu ringgit...mungkin setengah Juta RM...

Betapa beruntungnya si Burung.. disediakan rumah yang sebegitu besar dan mahal.. tuannya entah di mana tinggalnya kerana jika rumah burungnya setengah juta..pastinya rumah tuannya lebih dari sejuta ringgit KAN?? Entahlah.. Banyak rumah-rumah yang dibina di sepanjang jalan lama "Kuala Perlis-Kangar" tidak kelihatan dikunjungi burung pada lewat petang semalam.. TIADA Burung??? atau ada yang tidak kena dengan pembinaan rumahnya?? atau bunyinya tak bersesuaian?? Pak Din kurang pasti.. Kalau mengikut sumber burungnya di Kuala Perlis dan Kangar..rumah lebih banyak dari jumlah burung yang ada..... WALLAHUALAM..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments