Kuala Krai, Kaulah Dunia Ku


Jam 1.30 tgh Pak Din masuk ke Pekan Kuala Krai. Seperti biasa beribu-ribu ekor burung kelihatan di atas rumah-rumah burung yang ada di serata tempat di pekan yang pesat membangun ini. begitu terpegun Pak Din melihatnya.. bagaikan sebuah lubuk emas putih..

Rata-ratanya rumah baru, tak kurang dari 3 tingkat dengan saiz bak sebuah hyper supermarket.. Rumah-rumah lama kebanyakkannya berada di atas kedai-kedai lama yang telah ditukarkan bentuk dan rupanya. Alangkah baiknya jika rumah-rumah ini milik orang kita tetapi sedihnya orang kita hanya pandai membuka kedai-kedai makan diserata tempat di pekan yang sedang membangun itu.
Deretan kedai di atas ini keseluruhannya ditukar menjadi rumah burung dai bawah hinggalah ke atas. Pemandangan begini kelihatannya seperti normal di sini.. asalkan ada pembinaan baru....jadilah ia rumah burung..

Di kawasan perumahan mewah.. di tengah pekan kecil ini.. di setiap rumah mewah tersebut ada saja rumah burung yang saiznya setengahnya melebihi saiz rumah sendidi...begitulah mewahnya rumah burung di sini...

Rumah-rumah ini juga dibina dengan mengambil kira pandangan disegi kecantikannya... tidak seperti selalu
binaan hanya untuk mendapat hasilnya... disini kecantikan bangunan dititik-beratkan... untuk tidak mencacatkan pemandangan kepada rumah mewah di sebelahnya atau di depannya...

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments