Kelantan... Tanah Ku..Kenapa Banyak Yang Terbiar???

Sepanjang perjalanan Pak Din dari Tanah Merah ke Jerteh... begitu banyak tanah-tanah yang tidak diusahakan oleh penduduk sekitar.. Terpikir Pak Din ada tuan kah tanah-tanah di sini... begitu banyak yang terbiar..

Sesetengah daripadanya ditanam dengan sayur-sayuran. Pada pemikiran Pak Din jikalaulah tanah-tanah ini di usahakan dengan pembinaan rumah burung alangkah bagusnya... Tidakkah ada tanah yang dimiliki oleh orang-orang yang berada (punya wang berlebihan sedikit) walau untuk bina sebuah rumah yang kecil ajer...20'x20'x20'.. Sebab di sini pastinya kejayaan amat cepat boleh dicapai..insha Allah...

Apakah pelabur-pelabur dari luar
juga boleh melabur di sini?? dengan
membeli tanah-tanah terbiar ini dan membina rumah-rumah burung di sini.. kerana rumah0rumah burung disini hanyalah boleh dilihat di kawasan-kawasan pekan sahaja.





Cubalah fikirkan dimanakah burung-burung yang tinggal di pekan-pekan tersebut mencari makanan jika tidak di kawasan sebegini???

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments