Berlumba-lumba Untuk memiliki Sebuah Rumah burung...


Dengan TANAH yang hanya sekangkang kera dan bersebelahan dengan jiran tetangga.. mana mungkin kita membina sebuah rumah burungkan? HANYA DALAM MIMPI.. tanah didepan jUga tidak dapat memuatkan sebuah rumah, jauh sekali di belakang..? Apa pilihan ku untuk menambah pendapatan?? Bekalan untuk anak cucu ku kelak?? Beginilah yang dipikirkan oleh pemilik-pemilik rumah ini...nak beli tanah baru..kita tak mampu tambahan pulak tanah-tanah strategik di kawasan pertanian.. kebanyakkanya sebuah rezab.......?

Jadi apakan daya..pilihan ku cuma membina rumah burung menghala ke atas.. di bumbung.. TIADA PILIHAN.. Ramai yang membuatnya dan berjaya kenapa tak AKU?? takut diganggu pihak berwajib?? ramai yang membuatnya tanpa gangguan..??? Atau?? dibayar?? entahnya.. Pikir punya pikir buat ajerlah..yang lain belakang KIRA..

Jadi kita yang punya tanah lapang dibelakang, depan, dan disekeliling kita bila lagi??? Ramai yang hanya tahu menjualkan tanah sedia ada untuk mendapat cash segera tanpa memikirkan implikasinya di kemudian hari?? Penat nenek moyang kita mencangkul dan menebas tanah hutan dulu-dulunya untuk membuat harta...sampai ke kita...SENANG-SENANG AJER DI JUALNYA.. untuk mendapat duit segera..SKIM CEPAT KAYALAH KATAKAN...

Cubalah kita berfikir panjang...tanah yang kita ada kalau pun nak dijual janganlah dihabiskan begitu saja.. tanah lapang kelihatanya tak berguna tapi lihat disekeliling.. apa yang kita boleh buat selain bercucuk tanam??? Binalah rumah burung jika kita ada modal..kalau tak tunggulah mungkin anak-anak kita esok boleh membantu mengeluarkan modal.. atau jualkan sedikit untuk dapatkan modal.. Kini kerajaan menggalakkan pembinaan rumah burung ini dengan memperuntukkan RM 20 juta melalu AGRO BANK untuk pinjaman.. cubalah mungkin anda salah seorang yang berpotensi menerimanya..INSHA ALLAH.. RM 40-50,000 SUDAH CUKUP UNTUK PERMULAAN..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments