Satu Untuk Ku Satu Untuk Anak Ku...


Pernahkah teman-teman pikirkan kenapa kadang-kadang kita lihat rumah burung dibina bersebelahan antara satu sama lain? Dibina oleh kontraktor yang sama? dan kepunyaan tuan yang sama? Pak Din juga kadang-kadang terpikir kenapalah dibina begitu... Satu hari Pak Din bertanyakan kepada seorang tokey. Tahu apa jawapannya? Ermm.. katanya untuk anak-anaknya. Katanya juga anak kita ni bukan semuanya pandai. Nanti kalau yang perempuan kalau ditinggalkan suami oleh sebab kematian ke.. atau lain-lain sebab kelak tak payahlah nanti kena cari kerja bila dah tua-tua sebab nak sara anak-anak yang masih kecil atau yang nak masuk U atau sebagainya...

Terpikir Pak Din...betul jugak cakap
tokey Cina ni.. kalau ditakdirkan begitu tentu taklah susah anak cucunya dikemudian hari.. tak juga menyusahkan si bapa untuk memikirkannya.. tentunya pada masa itu kalau pun rumahnya belum dipenuhi dengan sarang-sarang burung sekilo dua tentu dah adakan? selepas bertahun-tahun dibina..




Hubungi K.ami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA.

Comments