Penantian satu penyeksaan...



Sebuah rumah yang telah disiapkan sejak setahun lebih dulu di Sg Pechala tidak langsung dimasuki burung. Pak Din telah dipanggil lebih kurang 1-2 bulan lepas untuk membantu memulihkannya.. Tuan rumah tersebut telah berputus asa dan disebelah rumah burungnya itu telah dibinanya sederet rumah sewa. Sekurang-kurangnya tanah yang mulanya digunakan untuk membina rumah burung dapat juga dikutip hasilnya....begitulah yang dipikirkan mereka suami isteri.

Beliau adalah salah seorang daripada pengusaha yang telah membuat pinjaman MARA. Teman beliau dari Ulu Bernam dan Bangi telah mengenalkan Pak Din pada pengusaha ini. Semalam Pak Din telah membawa 3 orang pekerja untuk memasang semula sistem audio dan suhu serta humiditinya. Hampir jam, 9.00 malam barulah keseluruhannya dapat disiapkan.

Sistem bunyinya telah dapat disiapkan sebelum gelap. Tuan rumah suami isteri telah menunggu untuk melihat hasilnya sejak dari pagi lagi..Alhamdullilah ...Pak Din dapat melihat berpuluh-puluh ekor burung telah datang dan mula masuk dan keluar ke rumah ini.. Ini membuatkan kedua-dua suami isteri tersebut ceria setelah sekian lama terasa tertipu. Langsung tidak ada seekor pun burung..Insha Allah dalam sebulan dua...mungkin dapat dilihat hasilnya.."burung mula tidur". Berdoa sajalah meminta dari Yang Maha Esa.

Yang peliknya...baru saja bunyi burung dimainkan di sini pihak berkuasa "Bandar Raya" sudah datang "mengganggu" dengan seorang tokey Cina (?????) tujuannya????...katanya ada orang buat aduan.."bising" sedangkan rumah ini tidak beroperasi sejak setahun dulu...dan disebelahnya pula sebuah kuari yang sedang beroperasi...jauh lebih bising dari suara burung yang dimainkan. Mereka meminta tuan rumah memasukkan plan untuk kelulusan...tapi bila ditanya mereka ada mengeluarkan permit/lesen ke tidak? Jawapannya TAK DE PULAK...ERMMM..ENTAHLAH PADA PAK DIN INI MUNGKIN ADA AGENDA LAIN..AL MAKLUM TANAH MILIK TUAN PUNYA RUMAH INI TERLETAK DI TEMPAT YANG AMAT STRATEGIK DAN BERNILAI JUTAAN RINGGIT...
Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments