Cantik, Menarik, Bersih - Tapi Silap Siapa?






Sekali pandang rumah burung ini cukup cantik, menarik dan bersih, Ianya milik seorang taukey usahawan kayu balak di Sik, Kedah. Tanah 1/2 relong ni dijual oleh seorang kawan Pak Din (Seorang Pesara Guru-India muslim). kepada seorang China dengan harga jauh lebih rendah... Cina ini pula telah menjualkan tanah ini kepada taukey balak tersebut dengan harga double RMnya..

Ok silap siapa?........tanah (rezab) Melayu?...ditukar status gantian. dijual RM240,000. Rumah?...kos RM 300,000 sudah sembilan bulan beroperasi. Emm....lokasi kiri & kanan taman-taman perumahan (80% kediaman Melayu) dekat rumah YB....Bising...bunyi audio pagi-pagi hari...tidak dilaporkan kepada yang berkuasa? apa tindakan? Entahlah...mungkin sebab rmahnya milik taukey besar? Entahla..

Yang lulus Plan siapa ?... Apakah standard kelulusannya berlainan antara setiap bangsa..? PBT.. mengapa tidak diambil tindakan mengikut landas-landas perundangan???....Siapa?....Kenapa tak dipersoalkan ?..... Apakah ada rahsianya bagaimana ia dipraktikkan

Di mana KEADILAN? Cuba anda fikirkan...Andaikata rumah ini milik bumiputera bagaimana?....(Operasi Pemutihan?....MUNGKIN!!). Kawan-kawan Pak Din ada terima Notis Operasi Pemutihan ...rumah ditengah sawah padi. Megapa?...mungkin dalam hutan pun ada akan dibuat operasi pemutian jika ianya milik Bumiputra...sedangkan ditaman perumahan dibiarkan begitu sahaja..? Eeee......melucukan akan penguatkuasaan undang-undang kita....

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments