Pekan Kecil Grik...Pesat Membangun!!!

Pekan Gerik dahulunya sebuah pekan kecil yang dihiasi dengan bangunan-bangunan lama yang kelihatan usang sekali... Tetapi kini banyak sudah bangunan-banguan baru yang terbina. Pekan kecil dulunya terkenal dengan sebuah pekan "SANTAU" membuatkan pegawai-pegawai kerajaan yang bertugas dalam bidang penguatkuasaan tidak berani untuk makan-makan di sini.. "takut terkena santau". Pak Din rasa sehinnga kehari ini masih ramai yang tidak berani makan di kedai-kedai di sini.... Dulu pekan ini juga menjadi tempat "buangan" orang-orang yang melanggar undang-undang!!!
Kini pekan kecil ini sudah mula di huni oleh "orang-orang" baru seperti juga bandar-bandar lain.. Bangunan-bangunan yang ada mula dihiasi dengan hotel-hotel burung layang-layang. Seperti juga bangunan lama di atas.
Di atas Pak Din terjumpa sebuah bangunan yang tersergam indah daripada bata-bata merah... 20'x40' x 3 tingkat...ditengah-tengah kebun durian dan pisang...terletak di pinggir pekan gerik.. Milik siapakah Ia?

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments