Mengelakkan Kematian Burung Di dalam rumah Anda..

Mengikut pengalaman Pak Din apabila kita membina sesebuah rumah burung kita mestilah perihatin tentang ruang legar untuk burung layang-layang ini. Sebaik-baiknya pintu masuk biarlah selari dengan pintu burung turun ketingkat bawah (jika rumah kita punya lebih dari setingkat. Diagram di sebelah menunjukkan pintu masuk di atas hingga kebawah adalah dalam line yang sama..) Burung dapat terbang terus kebawah dan boleh memilih untuk tinggal di tingkat yang disukai mereka..

Terdapat kejadian burung didapati mati di lantai apabila pintu masuk dari satu tingkat ke tingkat lain tidak selari...kemungkinan mereka tak tahu cari pintu keluar.. Kesihan burung tersebut..

Pintu masuk yang ditutupi dengan plastik hitam (jaring untuk tanaman orkid atau lain-lain) juga jika digunakan juga boleh membahayakan burung-burung ini. Jadi berhati-hatilah...seboleh-bolehnya jangan digunakan didalam rumah kita...

Hubungi Kami: 013-4861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments