Silap Siapa Rumah Ku Tidak DiMasuki Burung???

Tanggal 27 April 2010, Jam 12.00 tengah hari, Pak Din dibawa berkunjung kesebuah rumah usahawan burung layang-layang di Tanjung Karang. Saiz rumahnya 20'x80'x 3 tingkat dengan anggaran kos rumah RM 300,000 lebih. Kelihatannya rumah tersebut telah lama dibina, SURAM...dengan lumut-lumut telah tumbuh disekeliling rumahnya..Mengikut tuannya rumah itu sudah berusia lebih dari tiga tahun....Tapi masih belum ada penghuninya... Apa masaalahnya? .....silap siapa?..dan mengapa?..
Setelah berbincang dengan tuan rumah, Pak Abu..didapati sistem bunyinya agak kurang berkesan, speakernya adalah dari jenis yang kurang kualiti...playernya juga kurang memberikan bunyi yang baik dan bunyinya juga sudah agak lama dipakai dan tak bersesuaian dengan kawasan tersebut..membuatkan ianya bila dipasang, tidak diendahkan oleh burung-burung disekitarnya..
Pak Din membantu memberikan khidmat nasihat tentang penambah-baikan rumah tersebut dengan Pak Abu berjanji akan melakukannya sendiri..Insha Allah kejayaan bakal dikecapi beliau dalam sedikit masa...Cuma yang penting...beliau perlu bersedia membuat penambahbaikan...dan sedikit lagi peruntukan diperlukan...
Apa yang Pak Din ingin nasihatkan disini..jangan mencuba memasuki sesuatu bidang perusahaan tanpa berbekalkan maklumat..kerana kita bakal mendapat kerugian...Bacalah, kajilah..dan yang penting cubalah buat penambahbaikan dengan bertanya pada yang betul...Jadikan rumah kita sebagai bahan kajian..dengan itu kita mendapat maklumat secara terus..MAKLUMAT TERDAPAT DI MANA-MANA...CUMA RAJINKAN DIRI..JANGAN HANYA MENUNGGU..3 TAHUN SATU MASA YANG LAMA...SEPATUTNYA PAK ABU SEKARANG SUDAH DAPAT MENGUTIP TAK KURANG DARI 5 KILO SARANG..
Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments