Sepanjang perjalanan....


Semalam 4 April 2010 Pak Din mempunyai temujanji dengan seorang teman baru dari Blog Pak Din, beliau menjemput pak Din ke kampung beliau untuk melihat kawasan yang dicadangkan untuk membuat rumah burung beliau di Bagan Serai, Perak.
Perjalanan mengambil masa agak lama sebab disepanjang perjalanan Pak Din berhenti melihat rumah burung dan mengambil gambar. Dua darinya Pak Din postkan di atas. Kedua-duanya milik pengusaha China, satunya telah lama dan yang lagi satu masih baru pada pandangan Pak Din.
Rumah yang pertama 6 tingkat dibina tersergam di tepi highway..kagum Pak Din pemiliknya semestinya seorang pengusaha Cina yang kaya raya???. Atau Bumiputra yang amat loaded sekali....Dengan saiz yang begitu besar pastinya tak kurang dari RM500,000 dibelanjakan. BILAKAH AGAKNYA PELABURAN AKAN MENDAPAT PULANGANYA... Tapi Pak Din pasti orangnya mesti amat penyabar sekali...akan menunggu masanya..bila penuh...pelaburan setengah juta akan menjadi berjuta-juta..kalau pemiliknya dah TUA tentu anak-anak cucunya jadi jutawan......
Rumah Kedua agaknya kepunyaan seorang tokey kedai..selalunya seorang pemilik kedai hardware. Kedai dan rumah didepan dan dibelakangnya diubahsuai menjadi rumah burung..Mungkin ini rumah yang keberapa? atau beliau tiada tanah lain unruk dibina rumah burung...apa-apa pun sebuah rumah burung dapat beliau miliki..SYABAS PAK DIN UCAPKAN!!..
Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments