Sawah Padi kawasan paling berpotensi untuk rumah burung


Mengikut pengalaman Pak Din, kwasan sawah padi adalah yang paling berpotensi bagi pembinaan rumah burung. Pada 1 Aprl 2010, Pak Din telah membuka sebuah rumah burung baru di Tg Piandang, melalui pengubahsuaian rumah papan lama. Gambar diatas telah diambil di atas rumah burung tersebut, dengan hanya sebuah camera Olympus Camedia Optical Zoom 8x gambarnya kurang jelas tapi menunjukkan amat banyak sekali burungnya.
Daripada 2 ekor pada hari pertama kini lebih dari 20 ekor burung telah didapati keluar masuk kerumah tersebut, mengikut pengusahanya yang setiap pagi dan petang. Beliau menghabiskan masa memerhati burung-burung tersebut setiap hari bersama isteri kesayangan..Pak Din melawat semula rumah tersebut pada petang 3 April 2010, alhamdullilah, burung semakin banyak di situ.
Di rumah ini Pak Din telah mencuba 5 jenis bunyi yang berlainan tetapi hanya dua yang dapat menarik burung-burung ini ke sini...yang lainnya,,burung-burung tersebut buat dont know jer..JADI KESIMPULANNYA BUNYI BURUNG YANG SESUAI TIDAK SAMA PADA TEMPAT-TEMPAT YANG BERLAINAN..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments