OOoo....Teman Ku..berhati-hati bila membuat sesuatu keputusan.

Pada petang Selasa lepas Pak Din dijemput melawat sebuah rumah burung, milik teman baru dari blog Pak Din. Rumah burung ini telah diubahsuai dari rumah kayu diatas bangunan batu dibawah. Di bahagian bawahnya teman Pak Din dan keluarganya tinggal. Idea beliau adalah bagus jika beliau tiada pilihan lain yakni tiada tapak lain untuk dibina rumah burung.
Pak Din terpikir juga jika rumah kayu, lantainya kayu...ermmm tak elok juga kan jika rumah burung diatas tidak dijaga dengan baik..najis burung, hama-hama burung dan lain-lain berkaitan dengan burung ini tidak bersesuaian dengan kehidupan kita berkeluarga..Rumah ini seeloknya diubahsuai lantainya supaya tidak ada apa-apa yang boleh meresap ke rumah kita..
Apabila Pak Din dibawa naik keatas rumah burung tersebut..terkejut jugak Pak Din, rumah burung ini dilumuri dengan najis burung layang-layang...banyaK...eeeerrr...TENGIT... Pak Din nasihatkan JANGANLAH RUMAH burung kita dihiasi sedemikian rupa...bukan menarik burung tapi menarik segala FLIES.. yang tak elok kepada kesihatan kita..BURUNG TAK MASUK..ANAK-ANAK KITA PULA YANG MENDAPAT SAKIT..
SEKALI NASIHAT PAK DIN janganlah cepat terpedaya dengan nasihat orang-orang yang ingin mendapat keuntungan dari kita..dan jika kIta ingin memiliki rumah burung JANGAN PULAK KESIHATAN KITA YANG DIPERTARUHKAN..
Hubungi Kami: 013-4861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments