Kenapa Mesti tunggu Lagi????

Sudah ramai anak-anak Melayu yang berasal dari kampung-kampung di Kedah, Perak, Kelantan, Pahang dan Terengganu yang telah pun mempunyai rumah burung layang-layang gua ini. Kebanyakkannya masih baru tetapi jelas menampakkan kejayaannya dalam pelbagai peringkat..Pak Din berbangga...kalau dulu sebut ajer nak buat rumah burung...orang-orang Melayu akan berkata...ISHH..mana mampu kita mana cukup duit..harganya beratus-ratus ribu ringgit..malaahan ada yang berjuta...

Teringat Pak Din masa mula-mula kursus kesedaran awam anjuran PERHILITAN pada Jun 2008 dulu..di Pulau Pinang semacam sesuatu yang diluar jangkauan orang-orang Melayu untuk menceburinya.. Tetapi semangat semasa itu amat berkobar-kobar untuk memulakan. Pak Din bersama-sama dengan pegawai-pegawai PERHILITAN telah berjumpa dengan seseorang dari Pulau PInang untuk membincangkan perkara ini..Satu kejayaan pada masa itu seramai lebih dari 100 orang kampung, pegawai kerajaan swasta dan sebagainya telah dapat hadir. Setengahnya telah pun mula menceburkan diri dalam bidang ini walaupun hanya dengan sedikit ilmu pengetahuan.

Alhamdullilah sekarang dengarnya HAMPIR 8.000-10,000 orang Melayu telah menceburkan diri dan sebahagian besarnya telah berjaya. dan berada didalam pelbagai peringkat..kejayaan!!

Apa yang ingin Pak Din katakan ialah kita mempunyai kawasan yang paling berpotensi untuk pembinaan rumah burung. Burung layang-layang ini kita ketahui memakan serangga dan serangga biasanya lebih banyak terdapat dikampung-kampung kita..KENAPA PADA YANG MASIH TERAGAK-AGAK PERLU MENUNGGU..JIKA KITA ADA MODAL SEDIKIT BUATLAH KECIL-KECILAN DULU..KALAU ADA REZEKI ESOK-ESOK BESARKAN RUMAH KITA ITU..INSHA ALLAH KEJAYAAN DIDEPAN MATA KITA..REZEKI DIBERI ALLAH KEPADA YANG MEMINTA..

Pada Pak Din banyak kawasan-kawasn yang telah dicuba..semuanya menunjukkan populasi burung yang tinggi... contohnya DAERAH YAN, SUNGAI PETANI, TASEK GELUGOR, AIR HITAM, TG KARANG, TG PIANDANG, ULU BERNAM, KULIM, PEKAN, KUANTAN, BESUT, JERTIH, PASIR MAS, PENDANG DLL LAGI..JIKA TUAN/PUAN ADA TANAH...JANGAN DITUNGGU LAGI..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments