TIP MEMANGGIL BURUNG

Anda tahu kenapa ramai yang memanggil burung dengan suara yang begitu kuat tetapi burung masing tak datang??

Jika dibandar-bandar kta boleh dengar terjerit-jerit bunyi burung layang-layang gua ini dimainkan. Keadaan rumah burung yang hampir bersebelahan antara satu sama lain menjadikan pekara ini bagaikan satu pesta..seseorang pengusaha mencuba membuatkan rumahnya mengeluarkan suara yang terkuat..untuk menarik burung pergi kerumahnya.. Agaknya kalau kita jadi burung..makin kuat bunyinya makin jauh mereka terbang...MANA TAKNYA...MACAM-MACAM BUNYI YANG DIMAINKAN..AGAKNYA ADA YANG MEMAKI-HAMUN ADA YANG MENANGIS, ADA YANG MENDAYU-DAYU, ADA YANG BAGAI ANAK KEHILANGAN IBU DAN PELBAGAI LAGI...HOIIII. PENING KALAU BURUNG ITU PANDAI KOMPLAIN..

Mengikut kajian, burung tidak mendengar bunyi yang kita mainkan tetapi bunyi tersebut menjadi gelombang yang mereka dengar...Jadi walau sekuat mana pun kita mainkan kalau tak kena gayanya burung tak dapat dengar. Di bandar-bandar rumah yang dibina pada awalnya mempunyai peluang lebih cerah untuk dimasuki burung. Yang terbaru terpaksa menunggu lama untuk mendapatkan hasil..

Pada pengalaman kami..rumah yang dibina seperti banglow walaupun setingkat ditengah kawasan lapang mempunyai peluang yang lebih cerah untuk dimasukki burung..jadi PAK TANI-PAK TANI yang punya tanah seluas mata memandang...binalah rumah burung anda secepat mungkin untuk diri sendiri, keluarga dan juga anak cucu dan cicit...

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments