Pengalaman Kami



Pernah satu ketika kami didatangi seorang konsultant mengaku dirinya seorang yang berpengalaman dalam bidang perusahaan sarang burung ini. Katanya pengalamannya didapati daripada PAK>>>> dari Indonesia. Seorang usahawan yang terkenal yang telah jadi jutawan di Indonesia...Ceritanya menyakinkan jika kepada orang yang tidak berpengalaman dalam bidang burung..
Beliau mengaku dirinya seorang konsultan yang berjaya di rantau ini dan di Indonesia dan ingin berkerjasama dengan kami untuk menganjurkan kursus dan mendapatkan pinjaman MARA untuk peserta membuat rumah burung. Kami tanya berapa komission yang beliau ambil untuk menjayakan kerja-kerja ini... katanya 20-25%... WAH INGATAN KAMI..BANYAKNYA!!..KALAU PINJAMAN RM250,000 BERAPA YANAG DIA DAPAT?? KALAU 10 ORANG YANG BOLEH DIPUJUK...BERAPA PULANGANNYA???
WOOOO LUMAYAN SEKALI....
apa pula habuanya kepada pengusaha? HUTANG yang belum tahu bila penghabisannya...untuk diBAYAR!!!!
Kesihan kan kepada yang terkena...NASIHAT KAMI BERHATI-HATI..dengan janji-janji yang dicurahkan..tidak ada gerenti untuk burung bersarang dirumah kita!!. ITU bergantung kepada rezeki masing-masing..jika tidak dikurniakan kepada kita...TAK DERLAH...Pak Din pun tak berani nak gerenti rumah yang dibinanya akan dimasuki burung...TAPI ALHAMDULLILAH setakat ini semua rumah yang dibantu berjaya dimasuki burung..walau sedikit..

BERHATI-HATI...RAMAI diluar sana ingin mengambil kesempatan ke atas kita..Baru-baru ini kami bersua dengan seorang bakal pengusaha yang telah mendapat pinjaman ?? RM 250,000 dari Selangor dan telah menggunakan khidmat perunding..bayaran yang dikenakan adalah RM 25,000. Rumah belum siap sepenuhnya...perundingnya telah menghilang entah kemana..duit RM 200,000 telah hampir habis..Rumah yang dibina spt di atas.. Kesihan kami mendengarnya..beliau minta bantuan kami...utk pemasangan audio..Kami terima...dengan harga yang paling minimum..Tapi spt yang dikatakan, kami..tidak dapat menjamin..100% burung akan masuk..TAPI kam i hanya dapat MENCUBA,,,jika diizinkan ALLah kita sama-sama mendapat rezeki dariNYA.

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments