Keperluan rumah anda..

Tahukah anda? apa yang diperlukan oleh burung layang-layang di dalam rumah anda? Rumah yang gelap gelita? mungkin tidak sebab di gua-gua, burung-burung ini bersarang di bahagian luar gua yang punya cahaya yanng agak terang..Di Surabaya, burung ini duduk dirumah-rumah manusia..di depan ruang tamu,..mereka bersarang, di hospital, di balai polis.. mereka memilih untuk bersarang..di Pulau PInang juga mereka memilih untuk menumpang dirumah orang...tidak ada yang menyediakan rumah yang gelap untuk mereka..tetapi mereka tetap tinggal dan bersarang didalamnya..

Suhu yang sejuk? tidak juga..kerana ada rumah-rumah yang berpeluh kita jika duduk didalamnya..burung-burung ini tetap bersarang di dalamnya..Rumah yang punya ventilation yang cukup sudah baik untuk burung-burung ini..kerana mereka tidak berpeluh seperti kita..jangan ingat kita tak selesa..burung juga tak selesa..

Cuma pada pendapat kami...suhu dan humiditi yang mengikut keperluannya..akan menentukan sarang yang dihasilkan..jika terlalu kering dan panas..mungkin sarang yang dibina tidak punya bentuk yang cantik dan banyak bulu-bulu yang tertanggal dan melekat di sarang mereka..menjadikan kualiti sarang menurun..

Cuaca yang panas boleh menyebabkan air liur yang dihasilkan cepat kering..dan anak-anak burung boleh mati jika anggota badan mereka terlekat di sarang..

Hubungi Kami: 0134861990 Nordin atau e-mail kami nordi_jef@yahoo.com. Matlamat kami ialah membantu anda..KEJAYAAN ANDA KEJAYAAN KAMI JUA..

Comments